2017. április 11., kedd


Rafi Lajos versei






Cigány hozomány

Hozta magával a fölkavart csendet.
Hozta magával szép kis fejét.
Barna haját fésülte bátran,
"Mosta a város szennyesét"

A fél világ volt enyém akkor.
Nagy szemeiben sütött a Hold.
Képzelem, hogy eljön még egyszer 
a Törpefenyőben a Gond.

Szemei alatt a szép ráncok
a vad mezőkkel elsimulnak.
Csodás kis teste a néma őszben.
Csodás kis teste: hozomány.



Kétely 

Bús csődöröd vagyok-e én?
Vagy tested néma taposója?

Vagy, te vagy a mindig általános,
ki bús nyelvét érti a szónak.
S tudja: hogy, mikor és hol, érti
hogyan tesz, s veszi a kínját
akárha szájba,
s töri a szókat kéjelegve, mint
cifra szajha.

Mit mondjak én, aki csak koldus?
Ki mindig csak a köveken ül.
Meg nem érdemelt kínjaiért vágyat
sodor a valóságból,
akárha mindig szíve volna.



A másik énem

Félig halottként él az Isten.
Álmom erősíti, mint bátor.
Tovább megyek, bokáig vérbe
fullad a néma lázongásom.

Nem tudok erős lenni benne.
Mindig más kéne, ami volna.
Búval cseréli ki a kínom.
Megédesít keserű szóval.

Amit teremtett, bennem őrzi.
Úgy, hogy a csontjaim is érzik.
Mikor fekszem, sem hagy nyugodtan.
​Véremet mindig keseríti.

Kezdem megszokni ősiségem.
Szeretem e nehéz hűséget.
Szárad a fű és újra zöldell.
Várom, hogy mikor vetne véget.





Nyár

A Nap végtelen teste áthasít,
s mint egy falat kenyér, gurulok.
Nem tudom fölfogni a végtelent,
de elkaptam egy véres csillagot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése